Het is bijna zo ver - Reisverslag uit Valkenswaard, Nederland van Mirthe Bolder - WaarBenJij.nu Het is bijna zo ver - Reisverslag uit Valkenswaard, Nederland van Mirthe Bolder - WaarBenJij.nu

Het is bijna zo ver

Blijf op de hoogte en volg Mirthe

09 Oktober 2014 | Nederland, Valkenswaard

Maandag 13 oktober is het eindelijk zo ver. Ik mag op werk stage naar Zuid-Afrika! De komende 7 weken verblijf ik op de campus van de North West University in Vanderbijlpark. Ik ga stage lopen op een kinderdagverblijf in Evaton-West (vlakbij Johannesburg).

Hoe kom je in hemelsnaam op het idee? Nou dat zal ik je eens vertellen. In de wandelgangen van het Summa college hing een kleine poster over stage lopen in Zuid-Afrika. Ik ben gaan zoeken en kwam er als snel achter dat Eindhoven een vriendschapsband had met de Zuid-Afrikaanse gemeente Emfuleni. Emfuleni had een dringende hulpvraag op het gebied van kinderopvang in de wijk Evaton-West. Korein Kinderplein is hier mee aan de slag gegaan. Het doel is de verbetering van toegankelijkheid en kwaliteit van de kinderopvang in Evaton-West. Sinds 2009 gaan er jaarlijks 2 groepen van 4 personen op werkstage om kennis over te dragen en de teachers te trainen.

Ook kwam ik in contact met 2 enthousiaste studenten die vorig jaar met dit mooie project mee mochten. Ik werd aangestoken door hun enthousiasme en besloot te solliciteren. Sinds 25 juni weet ik dat ik mee mag. Ik voel me enorm vereerd dat ik mee mag werken aan dit mooie project. Natuurlijk ga ik niet alleen. Ik ga samen met Fieneke, Marijke en Kim. We hebben nu een aantal keer bij elkaar gezeten en volgens mij zijn we een gezellig team!

Voor mijn gevoel duurde het nog heel lang voor dat ik zou vertrekken maar nu staat mijn koffer ingepakt naast mijn bed. Maandag begint het avontuur echt, dan vlieg ik vanaf Schiphol naar Johannesburg. Ik heb er super veel zin in. Ik ben nieuwsgierig naar het land, de daycares en naar de mensen. Ik kan niet wachten :)

Via deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen!

Liefs, Mirthe

  • 09 Oktober 2014 - 23:11

    Mama:

    Heel veel succes en plezier komende weken! Wat een mooi avontuur! Dat neem je voor de rest van je leven mee in je rugzakje! Tuurlijk gaan we je thuis volgen ennnnn skypen! ;D

  • 09 Oktober 2014 - 23:46

    Johan Hendriks:

    veel plezier en ik volg je

  • 10 Oktober 2014 - 10:18

    Desiree:

    Super leuk allemaal! Hele goede reis en geniet van ieder moment!

  • 10 Oktober 2014 - 13:35

    Ellen:

    Oh spannend Mirthe! Eindelijk is het zover!
    Heel veel plezier en ga er van genieten!
    Ik ga je volgen!

  • 13 Oktober 2014 - 11:37

    TanteJon En OmeJan:

    Kei veel succes, en een hele leerzame tijd! Bewaar alle ervaringen, want we willen natuurlijk alles weten (over een paar weken, of als wij er oud genoeg voor zijn.........) En vind die kindertjes niet TE lief, want je kunt ze ECHT niet mee terug nemen. We gaan je volgens! #keiStoer!

  • 13 Oktober 2014 - 17:54

    Chrisdtne:

    baja veel plezier!!!

  • 14 Oktober 2014 - 14:44

    Marijke Valkenaars:

    succes!!!!

  • 14 Oktober 2014 - 16:48

    Kelly De Wijs:

    Heel veel plezier ! Geniet van deze mooie ervaring !!
    Ben benieuwd naar je verhalen.
    groetjes kelly

  • 14 Oktober 2014 - 17:01

    Lieve Lien:

    Ik ga je volgen! Veel plezier

  • 14 Oktober 2014 - 17:13

    Anja Monten:

    Succes, en geniet van deze mooie ervaring ! Ik wil je graag volgen

  • 14 Oktober 2014 - 19:28

    Christine:

    k ben zo benieuwd of je die witte tanden hebt zien voorbij komen...........
    xxxxxx

  • 14 Oktober 2014 - 21:17

    Jacqueline Van Oorschot:

    Hee Mirthe, ik ga je zeker volgen. Ga er een onvergetelijke tijd van maken. Veel succes en geniet ervan!!!!

  • 17 Oktober 2014 - 11:10

    Petra:

    Succes Mirthe! Geniet van alles daar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirthe

Ik ben Mirthe Bolder, 18 jaar oud en kom uit het altijd gezellige Valkenswaard. Ik volg de opleiding Pedagogisch medewerker niveau 4 en zit nu in mijn examen jaar. Ik loop stage bij Korein Kinderplein. Via Korein ben ik in contact gekomen met het EWDCC project. Ik mag 7 weken naar Zuid- Afrika om op de Daycare centers in Evaton West te werken. Daar heb ik super veel zin in!

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 8261

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2014 - 29 November 2014

EWDCC stage

Landen bezocht: